• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
چهار شنبه 22 خرداد 1398
کد مطلب : 58961
+
-

۶۰ درصد از مخزن سد «چراغ ویس» پر شد

منابع
۶۰ درصد از مخزن سد «چراغ ویس» پر شد

رئیس اداره امور منابع آب سقز گفت: ۶۰ درصد حجم مخزن سد چراغ ویس پر شده و با این میزان حجم آب، امسال این شهرستان با مشکل کم‌آبی مواجه نخواهد شد.  به گزارش ایرنا «عباس جاوید» افزود: در سال آبی جاری بارندگی در این شهرستان از وضع خوبی برخوردار بود و تاکنون مجموع بارش‌ها به ۶۲۵ میلی‌متر رسیده است. 

وی به بارندگی‌های مناسب و مدیریت مخزن سد چراغ ویس اشاره کرد و یادآور شد: هیچ‌گونه خسارتی ناشی از سیلاب در بالادست و پایین‌دست سد ثبت نشد و حجم آب ذخیره شده در پشت سد هم به ۵۰میلیون مترمکعب، معادل ۶۰درصد ظرفیت آن رسیده است. 
جاوید با ابراز امیدواری به این‌که با این حجم آب، سقز با کم‌آبی مواجه نخواهد شد، افزود: مشکل یا کمبودی برای تأمین آب شرب شهروندان سقز در فصل تابستان وجود ندارد. وی عنوان کرد: ظرفیت اصلی سد چراغ ویس سقز ۸۵میلیون مترمکعب است و بیش از ۶۰روستا می‌توانند از آب آن برای مصارف کشاورزی و شرب بهره‌مند شوند. 

 جاوید همچنین از وضعیت خوب آب رودخانه سیمینه رود و کنترل کامل بر برداشت‌های غیرمجاز مصالح نیز خبر داد و گفت: در نتیجه همکاری بین بخشی اداره‌های مرتبط و حمایت‌های فرماندار و دادستان شهرستان، در سال گذشته موفق به قطع کامل برداشت مصالح از رودخانه سیمینه در بخش سقز شدیم. رئیس اداره امور منابع آب سقز با بیان این‌که هرگونه تعرض به حریم و بستر رودخانه‌ها جرم بوده و با متخلفان برابر قانون برخورد می‌شود، تاکید کرد: در بستر این رودخانه در محدوده شهرستان بوکان در استان آذربایجان غربی نیز با متخلفان به صورت جدی برخورد می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید